Op ontdekkingsreis als koningen - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Marc Meulepas - WaarBenJij.nu Op ontdekkingsreis als koningen - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Marc Meulepas - WaarBenJij.nu

Op ontdekkingsreis als koningen

Door: Marc Meulepas

Blijf op de hoogte en volg Marc

06 Maart 2017 | Mexico, Guadalajara

6 maart 2017, 10:00 (UTC-6) we besluiten een ontbijtje te nemen in ons hotel. Waar we voor het eerst kennis maken met het Mexicaanse eten, wat ons lichte zorgen baart voor de komende acht weken. Wat zullen we te eten krijgen en is dit alles te eten? Al gauw na het ontbijtje even naar de super, om wat zonnebrand te kopen om de white boys te schermen tegen de felle Mexicaanse zon. Wat zorgde voor veel verbaasde gezichten. “Zonnebrand wat is dat, kun je dat eten?” aangezien de gemiddelde persoon hier goed bruin is en dus nooit zonnebrand zal gebruiken. Naast dit trekken wij als blanke mannen van bijna 2 meter lengte opvallend de aandacht op straat.

Maar goed, na een tijdje rond geslenterd te hebben treffen we het ene na het andere monument. Er valt bijzonder veel te bezichtigen in Guadalajara, tegen onze verwachtingen in. De mensen hier zijn ontzettend aardig, we worden hier dan ook als koningen behandeld gezien onze huidskleur. Hiernaast voelen we ons ook als koningen doordat we hier behoren tot de rijkere. Dit doordat een euro ongeveer 18 Peso waard is.

Meer over vandaag zie je terug in de foto’s, te veel gezien om te vertellen. (een foto zegt immers meer dan duizend woorden.)

• 08 Maart 2017 - 14:11

Ingrid:

hee dat ziet er wel erg mooi uit en wij maar genieten van de regen. wel geiten maar nog geen varkens gevonden? geniet er van

Marc

Morgen (5 maart 2017) is het dan zo ver, na lang uit gekeken te hebben naar de trip naar Mexico, verlaten we (ik en Geert van Staalduinen) Nederland om 8:00 uur. Waarna we dezelfde dag nog zullen landen in Mexico. Hierna zullen we 8 weken verblijven in Mexico, waarvan 2 weken vakantie en 6 weken stage. We zullen beide bij een andere varkenshouder stage gaan lopen.

Actief sinds 24 Feb. 2017